rheeds blogg

lördag, maj 06, 2006

Sommar och sol?

6 MAJ Vad ska jag börja med....? Hade fest här i student-uppgången här igår. Det var en del folk alltså kanske runt 30 personer skulle jag tro. Började med att grilla kl. 19, första gången för i år för min del. Det var jätte gott! Sedan satt vi ute i värmen!? i ett antal timmar det var ganska soft att kunna var ute och inte behöva frysa. Vid 2-tiden gick vi in och ner i källaren och spelade rundpingis det var ganska kul faktiskt men sedan började festen dra ut och alla drog sig hemåt.
Nästa fest blir linjeföreningens "sillamiddag" på torsdag. Jag hoppas verkligen inte jag blir lika full som sist linjeföreningen hade fest för så full har jag aldrig varit.

Sommar å sol... Ja, vår och sol i alla fall. Underbart har nästan varit fint väder här nere i Karlskrona i en vecka nu men veckan innan var det grått och tråkigt men nu känns det som vädret betalar tillbaka efter denna lååååånga och gråa vinter. Det är bara att tacka vädergudarna för det! Hoppas det håller sig i helgen nu som de har lovat. Idag skall det vara 21 grader!!?? här nere står det på internet det låter helt otroligt! Det skall hålla i sig imorgon med så det är väl bara att sätta på sig shortsen och ta med sig solbrillorna och solkrämen och lägga sig och glassa hela helgen?

Tyvärr blir det nog inte så mycket glassande i helgen inte imorgon i alla fall för då är det båtvård i scouterna och idag skall vi ha övernattning med patrullscouterna (12-14 åringar) som jag är ledare över. Det blir nog jätte bra prefekt väder för det i alla fall! Förhoppningsvis behöver jag inte polera någon båt har fått nog av det när jag var i Göteborg i påsk (polerade 10,5 meter) båt då. Blir skönt att vara ute i solen och jobba i alla fall och jag hoppas att jag får bli mer av en arbetsledare än e arbtetare.

I början av nästa vecka skall BTH:s tidning komma ut och där kommer en artikel från mig att finnas med. Hoppas att den blir omtyckt! Jag är tidningens nya sportkrönikör och det är något som jag tycker är roligt.

Ta det lungt i solen och glöm inte solkrämen!! =)